1

Støtt oss
Stillinger
1
Klimakalender

Om oss

Om oss
Støtt vårt arbeid
Annonsere
Personvernerklæring
Administrer informasjonskapsler

Følg oss

Facebook
Bluesky
Linkedin
Rss feed

Kontakt oss

Redaksjonen
Energi og Klima
Odd Frantzens plass 5
N-5008 Bergen
til toppen
Lars-Henrik Paarup Michelsen
Lars-Henrik Paarup Michelsen
Dagleg leiar i Norsk klimastiftelse. Kontakt: lhpm@klimastiftelsen.no
Publisert 5. oktober 2020
Sist oppdatert 6.10.2020, 09:41
Artikkelen er mer enn to år gammel
Elektrisk transport

Ladbare hybrid­bilar køyrer stort sett fossilt

Ladbare hybridbilar brukar 2-4 gongar meir fossilt drivstoff enn det som blir oppgitt, konkluderer ny rapport. Les også: Walmart vil trenge 6500 utsleppsfrie semitrailerar, og fleire nye elbilrekordar i september.

2019 Mitsubishi Outlander PHEV recognized as ‘Best In Class Gr

Mitsubishi Outlander er en av Europas mest solgte ladbare hybridbiler. Foto:

Publisert 5. oktober 2020
Sist oppdatert 6.10.2020, 09:41
Artikkelen er mer enn to år gammel
Lars-Henrik Paarup Michelsen
Lars-Henrik Paarup Michelsen
Dagleg leiar i Norsk klimastiftelse. Kontakt: lhpm@klimastiftelsen.no

I nyheitene no:

  • Politikk: California vil forby sal av fossilbilar innan 2035.
  • Marknad: Mercedes-Benz lanserer 500 W el-scooter
  • Finans: Volvo følger Daimler og VW – hentar 500 million euro til elbilsatsing gjennom grøne obligasjonar.
  • Marknad: Mercedes-Benz tilbyr elbuss med 441 kWh faststoffbatteri («solid-state batteries»).
  • Marknad: Tyskland passerte for første gang 20 000 selde elbilar på ein månad.

I denne utgåva av #Elektrisktransport har eg vald ut desse sakene:

Ladbare hybridbilar køyrer stort sett fossilt

Nyheita: Forskarar som har analysert den faktiske bruken av ladbare hybridbilar, konkluderer med at utsleppa er to til fire gongar høgare enn dei typegodkjende verdiane.

#Elektrisktransport – eit nyheitsbrev for deg som vil følgje utviklinga mot ein utsleppsfri vegtransport

I nyheitsbrevet #Elektrisktransport presenterer Energi og Klima-redaksjonen data, nyheiter og analyser som følgjer dei industrielle, finansielle og politiske sidene ved overgangen til ein utslippsfri vegtransport. Nyheitsbrevet blir sendt ut ein gong i månaden og har ekstrautgåver ved behov.

Abonner på #Elektrisktransport:

Våre nyhetsbrev

Du kan ombestemme deg når som helst ved å trykke på avmeldingslenken i bunnen av hver e-post vi sender deg, eller ved å kontakte oss på post@klimastiftelsen.no. Vi behandler alle personopplysninger konfidensielt. Her er personvernserklæringen vår. Ved å markere boksen under godtar du at vi behandler informasjonen om deg i henhold til denne erklæringen.

Vi bruker Mailchimp for å sende ut våre nyhetsbrev. Ved å abonnere på nyhetsbrevet godkjenner du at informasjonen du skriver inn blir sendt til Mailchimp for prosessering. Les mer om Mailchimps personvernerklæring her.

Bakgrunn: Ein felles rapport frå Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research (Fraunhofter ISI) og International Council on Clean Transportation (ICCT) konkluderer med at hybridbilar er mindre klimavenlege enn det bilprodusentane oppgir. Etter å ha analysert faktisk bruksdata frå omlag 100 000 ladbare hybridar i EU, Kina og Nord-Amerika, dreg forskarane følgjande konklusjonar:

Artikkelen fortsetter under annonsen
  • Høgare utslepp: Drivstofforbruket og dei direkte CO₂-utsleppa frå ein ladbar hybridbil er i snitt 2-4 gongar høgare enn dei typegodkjende verdiane. Avviket er meir eller mindre det same uavhengig av kva typegodkjenning ein har brukt (NEDC eller WLTP).
  • Kortere rekkevidde: Samstundes er andelen køyrde kilometer med elmotor – det som i rapporten vert omtalt som utility factor (UF) – langt mindre enn det typegodkjenninga oppgir. For privatbilar blir den gjennomsnittlege UF-verdien oppgitt til 67 prosent, men faktisk køyring viser at den reelle verdien er 37 prosent. Her er det store skilnader mellom landa som er analysert. Ytterpunkta er USA med ein faktisk UF-verdi på 54 prosent (Noreg 53 prosent), mens Kina er nede i 26 prosent.
  • Ladekabel i bagasjerommet: Ladbare hybridbilar blir ikkje lada ofte nok. Dette fører igjen til redusert elektrisk rekkevidde. Landa med høgast ladefrekvens er dei same landa med høgast UF-verdi.
  • Blir meir brukt: Ladbare hybridbilar køyrer fleire kilometer per år enn gjennomsnittet. Mens ein gjennomsnitts personbil køyrer 14 000 kilometer per år, hadde dei undersøkte ladbare hybridbilane eit forbruk på 21 000 kilometer. Dette reduserer også andelen køyrde kilometer med elmotor.

Kvifor er dette viktig? I første halvdel av 2020 stod ladbare hybridbilar for 3,5 prosent av nybilsalet i Europa. Med utgangspunkt i typegodkjende verdiar for drivstofforbruk og elektrisk rekkevidde, har ein kunne argumentere med at utsleppsreduksjonane ved å gå frå fossil til ladbar hybrid er betydelege. Mange land – inkludert Noreg – gir også avgiftslette til ladbare hybridbilar. Men det denne rapporten fortel oss, er at den einaste bilen med garanterte utsleppskutt er den reine elbilen – heilt utan forbrenningsmotor.

Våre støttespillere

Les meir: Die Zeit har ein god artikkel.  Les også Fraunhofer ISI sitt policy-notat.  

Walmarts transportutslepp skal i null

Nyheita:  Amerikanske Walmart lovar nullutslepp innan 2040. Det betyr storstilt utskifting  av butikkgigantens fossile køyretøy, deriblant fleire tusen semitrailerar, skriv Forbes.

Bakgrunn: Det var under årets Climate Week i New York at Walmart lanserte sitt nye klimamål: nullutslepp  frå alle sine globale aktivitetar innan 2040 (scope 1 og 2). Noko av det som gjer dette interessant, er at dei ikkje har tenkt å kjøpe utsleppsreduksjonar andre stadar («offsets») for å nå målet. Med ein flåte med 6500 semitrailerar, i tillegg til 4000 personbilar, sendar Walmart med det eit viktig signal til marknaden om å kome i gang med å utvikle nullutsleppsalternativ også for den vegbaserte tungtransporten. Sidan 2000 har dei globale CO₂-utsleppa frå bussar og trailerar i snitt auka med 2,6 prosent per år, ifølgje IEA.

Like etter at Walmarts globale nullutsleppsmål blei offentleggjort, følgde Walmarts avdeling i Canada opp med å tredoble bestillinga av Teslas elektriske semitrailer (som er lova i 2021).

Det store biletet: Walmarts klimainitiativ er del av ein global trend der store multinasjonale selskap trappar opp eigen klimainnsats – ofte som respons på stadig meir krevjande aksjonærkrav. Dei store tek-selskapa sin satsing på 100 prosent fornybar energi er velkjent – med Google i spissen. Utviklinga dei siste åra går også ut på at ein i stadig større grad adresserer utslepp i heile verdikjeda, ikkje berre dei som skjer innomhus.

Elbilindeksen: september 2020

  • Noreg: Passerte 60 prosent marknadsandel i september.
  • Tyskland: Første månad med over 20 000 selde elbilar.
  • Frankrike: Passerte 10 000 selde elbilar for tredje gang i år.
  • Storbritannia: Nesten 22 000 selde elbilar. Slo tidlegare salsrekord med over 10 000 køyretøy.

Vi startar med Noreg, der det blei selt 15 552 nye personbilar i september – 4 395 fleire køyretøy enn i same månad i fjor. Elbilar stod for 61,5 prosent av nybilsalet – opp frå 54,5 prosent i september 2019.

I Tyskland blei det i august selt 265 185 bilar – vel 20 000 fleire enn i same månad i fjor. Av desse var 21 188 elbilar (8 prosent). I september 2019 blei det selt 5 880 elbilar (2,4 prosent).

I Frankrike blei det i september selt 168 291 bilar – 5 225 færre bilar enn i same månad i fjor. Av desse var 10 009 elbilar (5,9 prosent). I september 2019 blei det selt 4 201 elbilar (2,4 prosent).

I Storbritannia blei det i september selt 328 041 bilar – 15 214 færre enn i same månad i fjor. Av desse var 21 903 elbilar (6,7 prosent). I september 2019 blei det selt 7 704 elbilar (2,2 prosent).

ANNONSE
Bluesky

Les også

Rekordmåned for elbiler i Storbritannia

Elbilsalget i Storbritannia har aldri tidligere vært så høyt som i september i år.

6. oktober 2025
Les mer

55 nye elektriske lastebiler i august

I august ble det registrert 55 nye elektriske lastebiler og 385 fossildrevne lastebiler i Norge. De elektriske lastebilene utgjorde dermed 12,5 prosent av alle nye lastebiler registrert i august.

2. september 2025
Les mer
To elbiler er parkert og koblet til en dobbel ladestasjon på en utendørs parkeringsplass.

Elbil-politikken: På tide med smartere avgifter

Momsfritaket for elbiler går antakelig etter hvert mot slutten. Det nye Stortinget bør forme en elbilpolitikk som premierer lavt ressursavtrykk – både når det gjelder innkjøp og bruk.

21. august 2025
Les mer
ANNONSE
Artikkelen fortsetter under annonsen
Annonse
Våre støttespillere
Svanemerket